obywatelkane2014 obywatelkane2014
143
BLOG

Wytrychy władzy na media, biznes, NBP i PKW

obywatelkane2014 obywatelkane2014 Polityka Obserwuj notkę 0

 

Nielegalne rozmowy polityków PO pokazały politykę od kuchni. Kluczowym elementem systemu III RP są tzw. "wytrychy" pozostawione przez ustawodawców ostatnich 25 lat w celu zabezpieczenia interesów grupy trzymającej władzę.

 

WYTRYCH NA "NIEZALEŻNĄ" NBP I RPP

Prezes NBP Marek Belka: "I ja wtedy mówię premierowi: „bardzo dużo jest możliwe". Mamy oczywiście tą pieprzoną Radę Polityki Pieniężnej(...) Ale.. ale jesteśmy w stanie z nią zagrać. Ale wtedy moim warunkiem excuse mea jest dymisja ministra finansów."

 

WYTRYCH NA "NIEZALEŻNĄ" PKW

Szef MZW Bartłomiej Sienkiewicz: "Mamy deficyt budżetowy, ryzyko przekroczenia progu, 43 procent w CBOS dla PiSu i osiem miesięcy do wyborów(...)"

 

WYTRYCH NA "NIEZALEŻNY" BIZNES

Szefa Gabinetu Prezesa NBP Sławomir Cytrycki: "To może trzeba mu (Zbigniew Jakubas, Przewodniczący rady nadzorczej Mennicy) powiedzieć, jak można go bardziej okraść. Może zrozumie(...) Ja mam taką możliwość, ostatnio mi się pojawiła, bo założyłem takie – to ci opowiadałem – zrobiłem taki konkurs w sprawie ścigania przestępczości zorganizowanej, gdzie mamy zapięte CBŚ, UKS, wywiad skarbowy, z warsztatami, szkoleniami itd. Mam wrażenie, że za jakiś czas to będzie bardzo przyzwoite narzędzie także do naszych gier z takimi tłustymi misiami, którzy uważali, że są kompletnie bezkarni. A byli bezkarni, dlatego że sam CBŚ wobec takiego Jakubasa to mógł mu nagwizdać, sam UKS to mógł mu nagwizdać i wywiad skarbowy też mógł mu nagwizdać. Wszystko razem złożone do kupy to już zupełnie inna, zupełnie inna bajka. (…)"

 

WYTRYCH NA "NIEZALEŻNE" MEDIA

Prezes Orlenu Jacek Krawiec: "Chłopaki są sprytne, k…, albo mają więcej czasu, albo mniej przyzwoitości, mi nie wpadło do głowy przez sześć lat, a tu k… widzisz, je…ni, jeszcze Klesyk (Andrzej Klesyk, prezes PZU – przyp. P.L.) sk…el, wiesz, że on „wSieci” ogłoszenia daje?"

 

Kane

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka